Sposób przedstawiania przepisów

Przepisy to najlepszy sposób na pokazanie, że warzywa i owoce są pyszne, a ich przygotowanie wcale nie jest skomplikowane. Wybierając dania pamiętaj, by stawiać na sezonowe i nieprzetworzone składniki. Upewnij się, że warzywa i owoce stanowią połowę posiłku. Pamiętaj o owocach na talerzu i obok niego. Komponując layout, mamy do wyboru kilka opcji.

Kompozycja z połową talerza.
Przedstaw przepis skupiając się tylko na warzywach i owocach. Resztę składników pomiń.

Talerz z widocznym przedziałkiem.
Wykonując fotografię talerza z widocznym przedziałkiem, pamiętaj, by pomiędzy naszą połową a resztą dania była przestrzeń.

W przypadku dań jednogarnkowych zrobienie przedziałka jest oczywiście niemożliwe.
W takim wypadku, oprócz talerza, sfotografuj również same składniki. Rozłóż je po całym layoucie, tak by kompozycja miała w sobie oddech, a kolorowe tło pozostało widoczne.

Składniki

Zdjęcia owoców i warzyw rób osobno, zostawiając duży margines. Dzięki temu łatwiej będzie można tworzyć nowe layouty i unikać zniekształceń perspektywy.

Zdjęcie wykonaj na kolorowym tle. Wybieraj gładki, kolorowy papier (punktem odniesienia niech będzie paleta wyznaczona w identyfikacji). Tło możesz także kolorować w postprodukcji. Pamiętaj, by jego intensywność nie pogorszyła czytelności tekstu. Zostaw duży margines.

Ikony

Dla urozmaicenia kompozycji korzystaj z gotowych ikon funkcjonalnych lub stwórz swoje zgodnie z wytycznymi. Ikony powinny być w kontrastujących barwach względem tła.

Typografia

Tytuł przepisu i tekst pomocniczy powinny być w białym kolorze.

Ulotka

Pełną treść przepisu umieszczaj na odwrocie ulotki. Wybieraj dania, które się łatwo przygotowuje. Nazwa dania powinna składać się maksymalnie z 4 wyrazów. 

Ulotka A5
Liczba znaków całego przepisu – max. 800 znaków. 
Liczba składników – max. 15 składników. 

Układ poziomy
Liczba znaków całego przepisu – max. 600 znaków 

Social media

Tworząc przepis w układzie poziomym, dbaj o to żeby jego treść była jak najkrótsza.

Tworząc przepisy do social mediów, większość tekstu wrzucaj w treści posta. Jeśli chcesz umieścić treść na obrazku, wtedy tekst podziel na części. Poszczególne części wrzucaj do osobnych slajdów w ramach jednego posta. Urozmaicaj layouty. Oprócz składników, wrzucaj też wzory lub ilustracje.