Ikony

Poniżej zestaw ikon, którymi możemy się posługiwać podczas projektowania naszych materiałów.
Nie jest to zbiór zamknięty. Możemy uzupełniać go o nowe gatunki, nowe przedstawienia prezentowanych wcześniej gatunków lub nowe pojęcia i hasła. Mamy dwa rodzaje ikon: produktowe oraz funkcjonalne.

Ikony produktowe w uproszczony sposób przedstawiają warzywa i owoce.

Ikony funkcjonalne w uproszczony sposób przedstawiają wybrane przez nas treści. Mogą to być pojęcia, porady, znaki jakości, oznaczenia miejsca pochodzenia danego produktu, informacje dotyczące składników jakiegoś dania bądź czasu jego przyrządzenia. Wszystko zależy od naszej wyobraźni.

Konstrukcja ikon

Zasady tworzenia ikon są bardzo proste. Najważniejszym elementem konstrukcyjnym jest podział na pół (leitmotiv naszej identyfikacji), maksymalne uproszczenie (dążymy do uogólnienia) oraz geometryczne kształty.

Tworząc ikony dzielimy dany obiekt na pół lub powtarzamy wybrany kształt. Dodatkowo, by osiągnąć przestrzenny efekt wykorzystujemy dwa odcienie tego samego koloru.

Pamiętajmy, by zawsze podpisywać nasze ikony. Dzięki temu ich zrozumienie będzie łatwe, a my możemy sobie pozwolić na bardziej abstrakcyjne kształty i swobodne skojarzenia.

Ikona może mieć parę wersji alternatywnych. Zarówno jeśli chodzi o kolor, jak i formę.