Logo „Połowy sukcesu” to symbol podkreślający znaczenie warzyw i owoców w codziennym życiu. Połowa talerza, ponieważ 50% tego, co jemy powinny stanowić warzywa i owoce.
Elementami symbolu są sygnet oraz podpis. Sygnet składa się z podzielonego na pół talerza oraz filiżanki/miseczki w prawym górnym rogu. Podpis „Połowa sukcesu” został złożony dwoma różnymi krojami pisma (Intro Capsj oraz Intro Script) – w ten sposób nasz motyw przewodni (podział na pół) pojawia się również w samym liternictwie.
Pole ochronne i wielkości minimalne
Pole ochronne to obszar, w którym nie mogą pojawiać się żadne inne elementy graficzne. Jest to rownież najmniejsza dopuszczalna powierzchnia ekspozycji znaku. Pole ochronne jest wyznaczone przez kwadrat o boku „a”, odpowiadający wysokości połowy talerza w sygnecie.
Podczas pomniejszania znaku należy przestrzegać podanych dopuszczalnych wielkości minimalnych. Skalowanie poniżej tych wartości spowoduje utratę czytelności, utrudni rozpoznawanie znaku oraz obniży jakość jego odwzorowania.
Odmiany i stosowanie
Podstawową, pozytywową odmianą znaku „Połowa sukcesu” jest zielony logotyp na białym lub bardzo jasnym tle (1). Właśnie takiej odmiany logotypu używamy w paskach sponsorskich (w sytuacji, gdy wszystkie inne znaki pojawiają się w wersji pełnokolorowej). Zalecane pozytywowe, monochromatyczne odmiany to: zielona (1) lub czarna (2). W sytuacji, gdy w danej publikacji dominuje inny kolor, kolor znaku można zmienić tak, by dopasował się do towarzyszących mu elementów.
Najczęściej stosowaną odmianą logotypu jest odmiana negatywowa, czyli biała na ciemnych tłach (3, 4, 5, 6). Logo w wersji negatywowej może być umieszczane na płaskich jednokolorowych tłach (3, 4) pod warunkiem, że zapewniają one wystarczający kontrast z bielą i znak pozostaje czytelny. W takiej postaci logotyp może być umieszczony bezpośrednio na zdjęciu. Należy zadbać o jego czytelność wybierając partie zdjęcia, które są najbardziej jednolite.
UŻYCIE Z INNYMI LOGOTYPAMI
W przypadku umieszczenia logotypu „Połowa sukcesu” w stopce na pasku logotypowym, powinniśmy zadbać o optyczne wyrównanie znaków względem siebie. Kluczowe w takiej sytuacji jest dopasowanie wysokości talerza w sygnecie do wysokości innych logotypów.
Najlepiej użyć monochromatycznych stopek – nie ingerują one w wygląd publikacji i sprawiają, że logotypy dobrze prezentują się w grupie. W sytuacji, gdy nie możemy użyć wersji monochromatycznej, najlepszą opcją jest zielona, pozytywowa wersja logotypu.
Pasek logotypowy prezentuje się najlepiej wtedy, gdy znaki są równomiernie oddalone od siebie. Jeśli mamy szeroki format i kilka znaków w stopce, możemy pozwolić na większe rozstrzelenie logotypów na formacie. Dzięki temu każdy logotyp dostanie wystarczająco dużo miejsca i będzie się dobrze prezentował.
Logotyp „Połowa sukcesu” często znajduje się w towarzystwie znaku „Polska smakuje”. Najlepiej oba logotypy prezentują się w wersji negatywowej na kolorowym tle.
Czego nie robić
1. Nie kolorujemy pojedynczych elementów znaku.
2. Nie obracamy i nie przesuwamy elementów znaku.
3. Nie zmieniamy krojów pisma w znaku.
3. Nie stosujemy dodatkowych zabiegów, takich jak: cień, przejścia tonalne, połyski itp. Logotyp ma być płaskim, graficznym symbolem.
4. Nie używamy znaku na mało kontrastowych kolorach. Dbamy o to, by znak był w pełni czytelny.
5. Nie używamy znaku na mało kontrastowych i niejednolitych zdjęciach.
6. Nie używamy kolorowej pozytywowej odmiany znaku na innym pełnokolorowym tle.
Trzy podstawowe wersje to:
– zielony lub czarny znak na białych i bardzo jasnych tłach;
– biały negatywowy znak na kolorowych tłach lub zdjęciach z zabezpieczeniem wystarczającego kontrastu;
– pozytywowa odmiana znaku w kolorze innym niż zielony lub czarny na białym tle, w sytuacji, gdy wymaga tego dostosowanie się do całości publikacji.